“FoodBase voelt als een grote familie, dat merkt de klant!”

Blog

In de rubriek ‘Vakmens’ laten we jou kennismaken met de vakmensen van FoodBase. Dit keer Nicole Derks. Zij werkte eerst zelf bij een bakkerij. Ze voelde zich zó erg thuis in de branche, dat ze de foodsector nu helpt als Medewerker Operationeel Support.

 

“Het ambachtelijke, dat spreekt me het meest aan”, zegt Nicole over het werk dat de klanten van FoodBase dagelijks doen. “Bakkers, horecaondernemers en andere versondernemers hebben liefde voor hun product. En die producten zijn van levensbelang, want gezonde en veilige voeding is een eerste levensbehoefte.”

 

Van klantenservice tot administratie

Met de bakkers en andere versondernemers staat Nicole als Medewerker Operationeel Support dagelijks in contact. Samen met haar collega Monique, met wie ze samen de afdeling draaiende houdt, vormt ze onder andere de klantenservice. “Vragen komen het eerst bij ons binnen. Als vervolgens een expert nodig is, zoals een adviseur of kennisspecialist, dan brengen wij die expert en de klant met elkaar in contact.” Maar ‘support’ houdt bij FoodBase nog veel meer in. Nicole en Monique vormen het station tussen sales, de collega's die op pad zijn en de financiële administratie. Sales maakt de offertes; Nicole en Monique verwerken die in de systemen, zodat de adviseur, inspecteur of keurmeester ermee aan de slag kan. Ze verzorgen intern ook de facilitaire zaken, verwerken de contractwijzigingen, aanmeldingen en opzeggingen, regelen de administratie van trainingen en beheren de online diensten, zoals de Hygiënecode, de Hygiënetool en SpecsPlaza. “En daarnaast ondersteun ik sinds kort de afdeling Sensoriek & Technologie door de processen nóg verder te optimaliseren. De afwisseling is erg leuk”, aldus Nicole.

 

Klanten verder helpen

Veel ballen in de lucht houden dus, maar daar krijgt Nicole juist energie van. Ze zegt: “Ik werk het lekkerst als alles door elkaar heen loopt. We beheren meer dan zes mailboxen, dus de dag begint met het bijwerken daarvan. De binnengekomen berichten bepalen grotendeels hoe mijn dag eruitziet. Gedurende de dag komen nog meer mails en telefoontjes binnen, dus ik ben continu bezig om zowel klanten als collega’s van de juiste informatie en tools te voorzien zodat zij hun werk goed kunnen doen. Ik kan ze echt verder helpen, en dat is heel fijn! Dat doen we samen met een gezellig team van collega’s. FoodBase voelt als een grote familie. Ik denk dat klanten dat ook merken; alles loopt soepel en de lijnen zijn kort.”

 

Stilzitten is onmogelijk

En als ze na een dag alle ballen in de lucht houden thuiskomt, ploft ze dan met een voldaan gevoel op de bank? “Absoluut niet”, lacht Nicole. “Ik kan niet stilzitten en pak alles op wat ik tegenkom. En dat moet ook, want ik ben alleenstaande moeder van een dochter van zeven. Ergens vind ik dat ook lekker, zelf alle touwtjes in handen hebben.” Ze helpt waar ze kan op de school en de sportvereniging van haar dochter. Heeft ze even tijd voor zichzelf, dan is ze graag bij vrienden en familie of op de voetbalvereniging te vinden. Niet om zelf te voetballen. “Dat heb ik vroeger wel gedaan, maar nu ben ik er vooral voor de gezelligheid.”

 

Kijk hier als je wil weten wat FoodBase voor jouw bedrijf kan betekenen, bijvoorbeeld op het gebied van hygiëne, voedselveiligheid of productkwaliteit. En heb je vragen? Dan kan je natuurlijk altijd Nicole of Monique bellen (0317-471234) of mailen (info@foodbase.nl).

 

  • Vorige bericht
    Blog
    Welke richtlijnen gelden voor chocolade?
    Van de chocoladeletter met Sinterklaas, Paaseitjes tot aan bonbons en pralinés; chocolade is jaarrond in de bakkerijwinkel te vinden. In tal van smaken en vormen, en (terecht) als ware kunststukken gepresenteerd. Het is dan goed te bedenken wat de...
    Lees meer
Terug naar artikelen