
Wat je ook doet binnen de versbranche of je nou in de bakkerij, slagerij of horeca werkt. Je doelgroep kennen is essentieel. Zo voorkom je onnodige fouten. Met een gebieds- en klantanalyse leer jij je doelgroep kennen.
Jasper vertelt je hieronder meer over een gebieds- en klantanalyse.
Vallen je omzetcijfers tegen? Of wil je weten waar verkoopkansen liggen?
Dan is het essentieel dat je jouw doelgroep kent. Pas wanneer je jouw doelgroep kent kan je een product of dienst neerzetten. Een goed product of dienst staat of valt, namelijk met een positieve klantbeleving. Deze beleving creëer je alleen als je weet wie je klant is.
Gebieds- en klantanalyses: leer je waar jij verkoopkansen laat liggen
Niet iedere consument heeft hetzelfde koopmotief. Binnen de versbranche en horeca zijn zes typen klanten met elk hun eigen koopmotieven en voorkeuren. Met een gebieds- en klantanalyse krijg je inzicht in deze motieven. Naast de verschillende (type) klanten geef ik je ook inzicht in het bestedingsbedrag en aankoopmoment van deze (type) klanten.
Bedien de juiste doelgroep en verhoog je omzet
Met de inzichten uit een gebieds- en klantanalyse leer je niet alleen je klanten beter kennen, maar ook potentiële klanten in jouw verzorgingsgebied. Zo zie je waar de mogelijkheden voor jouw winkel liggen en weet je wie jouw doelgroep is en hoe je deze het beste aanspreekt.
Wil je een nieuw filiaal openen?
We hebben ook een locatieanalyse, waarmee je inzicht krijgt in de opbouw van een potentieel winkelgebied en waar je dus het beste een winkel kan starten of kan uitbreiden. In deze analyse krijg je ook informatie over je concurrenten. Een locatieanalyse bestel je hier.
Meer weten?
Vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan of neem contact met ons op. Mail info@foodbase.nl, bel 0317-471234 of bestel een gebieds- en klantanalyse via de bestelknop.